Pulse Pitstop

Pulse Pitstop er en serie af workshops, som gør det lettere at arbejde med digitalisering og forandringer i hverdagen. I får konkrete metoder, skarpe spørgsmål og praksisnære greb, der styrker jeres arbejde med udvikling – uanset om I er ledere eller medarbejdere.

Målgruppe

Pulse Pitstop er målrettet organisationer og virksomheder, som ønsker at styrke deres arbejde med udvikling og digitalisering i praksis. Som organisation har I mulighed for at købe én eller flere workshops og tilbyde dem til jeres egne medarbejdere – eller i nogle tilfælde til kunder eller samarbejdspartnere.

Workshopsene kræver ingen særlige forudsætninger og er oplagte for både udviklingsteams, ledere og medarbejdere, som arbejder med forandringer i drift og praksis.

Konceptets opbygning

Gennem fire uafhængige workshops à to timer får deltagerne praktisk viden, simple værktøjer og konkrete øvelser, der kan sættes i spil i udviklingen af deres kerneopgave.

På de fire workshops veksles der mellem teori og praksis, så du både får faglig indsigt og hands-on erfaring. Du bliver introduceret til relevant teori og praktiske værktøjer, som du derefter afprøver gennem cases og øvelser. Det giver dig mulighed for at arbejde aktivt med værktøjerne, som du kan anvende i dit nuværende og fremtidige arbejde.

Oversigt over workshops

Tag fat på udfordringen

En guide til effektiv problemudforskning med servicedesign

Hvordan sikrer I jer, at I løser det rigtige problem?

I denne workshop dykker vi ned i servicedesign som metode til at identificere brugerbehov og forstå, hvordan jeres brugere faktisk oplever jeres service eller produkt.

I lærer at kortlægge brugerrejser og få indsigt i, hvad der skaber værdi og hvad der spænder ben. I får konkrete værktøjer til at definere formål, afgrænse problemstillinger og inddrage brugernes perspektiv.

Workshoppen giver jer en praksisnær tilgang til at:

1. Finde og forstå problemet
2. Inddrage brugerne aktivt
3. Afprøve små, men effektfulde ændringer

Er I klar til at skærpe jeres fokus og sikre, at I løser det rigtige problem med brugerne i centrum?

Kickstart forandring: PDSA-cirklen

Sæt skub i dine prøvehandlinger med forbedringscirklen

Hvordan omsætter I gode idéer til konkrete forbedringer i hverdagen?

I denne workshop arbejder vi med forandringscirklen PDSA (Plan – Do – Study – Act), en enkel og effektiv metode til at afprøve og forankre forandringer i praksis.

I lærer, hvordan I med en struktureret tilgang kan planlægge, teste, evaluere og justere indsatser. I får konkrete værktøjer til at stille skarpe HV-spørgsmål, samle og analysere data og handle på det, I lærer undervejs.

Workshoppen giver jer en praksisnær tilgang til at:

1. Implementering af en lille ændring i en arbejdsproces
2. Brug PDSA-cirklen til at styrke og forbedre mødeeffektivitet
3. Udvikle en plan for at forbedre borgerkontakten

Vil I tage det første skridt mod konkrete forbedringer, der skaber værdi allerede i morgen?

Proceskortlægning med servicedesign

Naviger i forandringernes verden med proceskortlægning

Kender I jeres processer – sådan rigtigt?

I denne workshop stiller vi skarpt på, hvordan I med proceskortlægning og servicedesign kan skabe bedre oplevelser for borgerne og samtidig forbedre jeres arbejdsgange.

Vi arbejder med servicerejsen, som er en metode til at visualisere borgerens oplevelse af en service: Hvad møder de hvornår, hvordan opleves kommunikationen og hvad skaber (eller forstyrrer) værdien? Når I kender processerne, både set indefra og udefra, får I et stærkt udgangspunkt for forandring, hvor både kvalitet og effektivitet kan løftes.

Workshoppen giver jer en praksisnær tilgang til at:

1. Kortlægge processer og få øje på forbedringspotentiale
2. Brug 5 x hvorfor til at finde årsager og åbne dialogen
3. Udnytte servicerejser til at styrke kommunikationen og forbedre interne processer

Er I klar til at få styr på processerne og skabe forandringer, der både mærkes og måles?

Personas i fokus

Mød din målgruppe med generativ AI

Personas i fokus

Mød din målgruppe med generativ AI

Hvordan møder I jeres brugere, også dem I endnu ikke har talt med?

I denne workshop arbejder vi med personaer som metode til at forstå forskellige brugertyper og skabe mere målrettede løsninger. Med hjælp fra generativ AI lærer I, hvordan I kan udvikle stærke og troværdige personaer, der bygger på data og viden fra jeres virkelige brugere.

Når personaer er godt lavet, gør de jeres brugere mere synlige og lettere at forstå. De hjælper jer med at sætte jer i brugerens sted, nuancere målgrupper og udvikle services, der rammer plet.

Workshoppen giver jer en praksisnær tilgang til at:

1. Skabe personaer, der afspejler jeres brugeres behov og forventninger
2. Bruge generativ AI som kreativt værktøj i udarbejdelse af personaer
3. Samle og anvende eksisterende viden om reelle brugere som grundlag for personaerne

Vil I møde jeres målgruppe med større forståelse og skabe løsninger, der rammer plet?

Connect

Skriv dig op til nyheder lige her